Tulburatoarea Cantare a Cantarilor!

ASCULTATI SI APOI REVENITI: va vom traduce si va vom vorbi despre Cantarea Cantarilor cea aflata in mijlocul Bibliei –  cantecul iubirii absolute, a „nuntii” dintre Dumnezeu si Israel, mireasa Sa… Cantare care transcede Cerul si coboara in adancul veacurilor, in vremea primara, cand Domnul S-a logodit cu Creatia Sa… cu fiecare dintre noi, lucrul mainilor Sale.  Tulburatoare cantare…

 http://www.youtube.com/watch?v=7_UtlTqfFpo&feature=related

Ce spune Divna Ljubojevic , cantand Pesma nad Pesmama ? 

Cantarea cantarilor, Cap 5 

6. Celui drag eu i-am deschis, dar iubitul meu plecase; sufletu-mi încremenise, când cel drag mie-mi vorbise; iată eu l-am căutat, dar de-aflat nu l-am aflat; pe nume l-am tot strigat, dar răspuns nu mi s-a dat.
9. Ce are iubitul tău mai mult ca alţii, o tu, cea mai frumoasă-ntre femei? Cu cît iubitul tău e mai ales ca alţi iubiţi, ca să ne rogi aşa cu jurământ?
12. Ochii lui sunt porumbei, ce în lapte trupu-şi scaldă, la izvor stând mulţumiţi

 

8. Fete din Ierusalim, vă jur: De-ntâlniţi pe dragul meu, ce să-i spuneţi oare lui? Că-s bolnavă de iubire.
9. Ce are iubitul tău mai mult ca alţii, o tu, cea mai frumoasă-ntre femei? Cu cît iubitul tău e mai ales ca alţi iubiţi, ca să ne rogi aşa cu jurământ?
16. Gura lui e negrăit de dulce şi totul este în el fermecător; iată cum este al meu iubit, fiice din Ierusalim, iată cum este al meu mire!

 

Ce este aceasta uimitoare Cantare a Cantarilor?

Un fiu al poporului ales, André Chouraqui, spune că astăzi citeşte Cântarea Cântărilor ca rabinul Aqiba, aşa cum a făcut întreaga linie a strămoşilor săi, şi cum o fac contemporanii săi: “M-am născut într-o familie de evrei, fidelă tradiţiei Israelului. Din copilărie am auzit Cântarea Cântărilor interpretată pe străvechile ritmuri ce au inspirat cântul gregorian. Copil fiind, am fost pătruns, în fiecare noapte de vineri, de fervoarea ce umplea frumoasa noastră sinagogă din Ain-Temounchent. Ceremoniile începeau cu recitări din Poem. Bărbaţi, femei şi copii cântau acest text sau îl ascultau ca în extaz. Era într-adevăr un text sacru, o cântare transcendentă. […] Toţi cântau acest Poem al iubirii şi nimeni niciodată nu l-a cenzurat sau respins. […] Niciodată în viaţa mea nu am auzit din gura celor care trăiau în profunzime Poemul vreo plângere despre conţinutul său. Era înţeles în contextul Bibliei ca referire la iubirea lui Adonai pentru creaţie, pentru poporul său, pentru fiecare dintre făpturile sale. Eram prea absorbiţi de marele şi puternicul curent al gândirii ebraice pentru a vedea în poem altceva decât un cântec al iubirii absolute. Oricât de straniu pare, rămâne adevărat faptul că timp de peste două mii de ani, evreii nu au văzut niciodată în Sulamita altceva decât un simbol, acela al Israelului; în Rege, altceva decât o referire la Dumnezeu; în iubirea care îi uneşte, altceva decât o revelaţie a misterului iubirii divine” [6].

Dar cu adevarat, trebuie sa o citim pe de-a intregul ( este scurta!)! Si pentru ca ceea ce vom gasi  va fi absolut uimitor, socant, avem nevoie imediat si de explicatii.

 Cantarea Cantarilor: http://biblioteca.golia.ro/biblia/cantare.html

Scurta explicatie:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:4zWrJefvu24J:tainacasatoriei.wordpress.com/2007/07/07/cantarea-cantarilor-cantarea-iubirii/+cantarea+cantarilor&cd=4&hl=ro&ct=clnk&gl=ro

Fie ca la acest mare praznic al Nasterii Domnului sa intelegem putin din marea, absoluta Sa iubire de oameni – marea, absoluta Sa iubire pentru fiecare dintre noi… Cea pentru care El S-a coborat printre noi, pe pamant… Cea care a facut posibila Jertfa – JERTFA DIN IUBIRE!

Sarbatori fericite!

Lasă un răspuns

